Lediga tjänster

En komplett fastighetspartner att växa med

Vi är en komplett serviceföretag med det lilla extra.

För oss innebär det att vi bryr oss om våra kunder, deras fastigheter och deras önskan om att få hjälp. För att våra tjänster alltid ska överträffa kundens förväntningar behöver vi vara proaktiva, föreslå förebyggande åtgärder och ta intiativ. Vi behöver också ha rätt kompetens på rätt plats för att kunna utföra arbetet i rätt tid och på rätt sätt.

Vill du vara med och bygga vidare FR Fastighetsservice tillsammans med oss?  

Kontakta gärna mig!

Malin Jünke
Malin Jünke
HR

0702-14 29 12

Vi söker en ekonomiassistent

till vårt affärsområde ekonomisk förvaltning

FR Fastighetsservice AB
Ekonomiassistent
Kommun: Borås

Kvalifikationer och färdigheter
Grundläggande ekonomisk bakgrund gymnasienivå

Dator och systemvana

Goda kunskaper i Office365

B-körkort

Om oss
FR Fastighetsservice är ett komplett serviceföretag, med det lilla extra.

Vi erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning, ekonomisk förvaltning, energioptimering, fastighetsservice, städ samt bygg- och markentreprenad.

Vi är idag ca 70 medarbetare och har vårt kontor i Borås, Regementet.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomiassistent som är driven och vill få möjlighet att utveckla sina kunskaper hos oss inom redovisning och med inriktning mot fastigheter. Tjänsten innefattar idag att hjälpa till med administrationen som rör ekonomisk förvaltning för våra kunder, både företag och bostadsrättsföreningar men kan komma att förändras med att vår förvaltningsavdelning växer.

Tjänsten kommer även att innefatta att du stöttar upp på FR:s egen ekonomiavdelning med fakturering vid arbetstoppar, ledighet och dylikt.

Den vi söker ska till en början sköta enklare redovisning som bland annat leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring och månadsavstämningar.

Du kommer även vara behjälplig med andra administrativa uppgifter som avisering, avläsningar, köhantering, brf specifik administration samt kontakt med kunder/hyresgäster som behövs för att sköta den ekonomiska förvaltningen för våra kunder.

System/program

Vi arbetar idag i office365, Real Fastighetssystem och Fortnox. Vi har även andra interna affärssystem och avläsningsprogram.

Denna arbetsbeskrivning är inte fullständig, du kommer givetvis få vara med och göra andra normalt förekommande arbetsuppgifter på företagets kontor.

Då FR är ett snabbt växande fastighetsservicebolag så kommer tjänsten att utvecklas och formas i takt med FRs behov.

 Din profil

Vi vill att du har någon form av ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå, gärna har arbetat några år med redovisning och har en vilja att utveckla dina kunskaper ytterligare och ta ett större ansvar framåt för våra kunder. Du ska behärska svenska i tal och skrift, är serviceminded och ha bra kommunikationsförmåga, är engagerad och gillar att ha ordning och reda eftersom uppdraget innefattar flera kunder och kunduppdrag.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från fastighetsbranschen och föreningsliv. Du blir en viktig del i vår tjänst för ekonomisk förvaltning.

Körkort krävs för tjänsten.

 Vi erbjuder
Hos oss ges du möjligheten till att vidareutveckla dina färdigheter i ett snabbt växande fastighetsservicebolag.

På FR Fastighetsservice är vi måna om att vara en arbetsplats med god stämning och stark sammanhållning. Arbetet sker i första hand under dagtid på vårt kontor.

Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV och personligt brev.

Ange gärna när du kan tillträda/din uppsägningstid då vi önskar tillträde snarast möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Vänligen maila din ansökan till:
Malin Jünke
malin@f-r.se

Spontansök!

Vi är alltid på jakt efter kompetenta och talangfulla människor!

Hos oss hittar du städpersonal, fastighetsvård, yttre skötsel och många fler funktioner.
Vill du bli en av oss? Välkommen med din spontanansökan.

    Vi söker nu maskin- och verkstadsansvarig!

    Vi söker nu en skicklig mekaniker till vårt team.

    Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att laga, underhålla och serva våra egna maskiner och fordon.

    Du kommer också vintertid att ingå i vårt team ansvariga för snöröjning. Du bör därför ha stor erfarenhet av snöröjning med maskin samt stor erfarenhet av service och underhåll av dessa maskiner.

    Vår maskinpark består av allt ifrån hjullastare till bilar och mindre maskiner. Du bör ha stor erfarenhet av maskiner och fordon och vara självgående i ditt arbete.

    Du är en problemlösare som själv kan planera arbetet inom ditt ansvarsområde. Du är trygg med ensamarbete men samtidigt en lagspelare som delar med sig av sina kunskaper och på samma sätt är lyhörd för andras erfarenheter. Du klarar av att ansvara för dina egna arbeten, ta enklare egna beslut och själv ha kontakt med FR’s avtalade underentreprenörer efter behov.

    Det är viktigt att du är positiv och pedagogisk samt bekväm med att ta kunder på ett kreativt och serviceinriktat sätt.

    Det är ett måste att ha hjullastarkort samt kunna köra traktor och hantera släp.

    Tjänsten innefattar också att delvis arbeta med fastighetsskötsel/ grönyteskötsel. Därför ser vi också gärna att du har erfarenhet av sådana arbetsuppgifter.

    I arbetet som fastighetsskötare har du ett övergripande ansvar för FR’s avtalsåtaganden inom drift och underhåll av den yttre miljön i tilldelade områden hos våra kunder. Fastighetsskötaren ansvarar för att verkställa arbetsuppgifter inom avdelningen fastighetsskötsel på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.

    Några exempel på normalt förekommande arbetsuppgifter som fastighetsskötare:

    • Plantering

    • Gräsklippning

    • Formklippning

    • Lövhantering och vårsopning

    • Beskärning

    • Städning av utemiljöer

    Anställningsstart planeras till ca 1/9.

    Endast ansökan via mail till malin@f-r.se. Bifoga CV och personligt brev.

    Välkommen med din ansökan!

    © 2024 FR Fastighetsservice | Made by everywhere